Понеділок, 25.09.2017, 06:17
Закупівлі за державні кошти
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Замовити послугу
Назва організації:
ПІБ відправника:
E-mail відправника *:
Послуга:
Контактний телефон:
Суть питання *:

Консультування
E-mail відправника *:
Тема листа:
Контактний телефон:
Суть питання *:

Пошук
...
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930


Консалтингові та інформаційно-консультаційні послуги в сфері державних закупівель:

+38 095 344 42 83, тел/факс (045) 947-40-92



Особливості закону України «Про здійснення державних закупівель» № 2289.

 

    Закупівля товарів, робіт і послуг за державні кошти здійснюється замовниками (розпорядниками коштів) у порядку, установленому Законом України «Про здійснення державних закупівель» № 2289 від 01.06.2010 року.

    Необхідно зазначити, що закон України «Про здійснення державних закупівель» введено в дію 31.07.2010 року (відповідно до правил обчислення строків передбачених цивільним законодавством України). Отже всі державні закупівлі які були розпочаті до 31.07.2010 року мають бути завершені без застосування норм закону, оскільки відповідно до рішення Конституційного суду України від 09.09.1999 року № 1-рп/99 надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачене шляхом прямої вказівки на те в самому нормативно-правовому акті. Зазначених норм закон № 2289 не містить.

    Законом «Про здійснення державних закупівель», вводиться ряд термінів на заміну раніше існуючим, а саме: такі поняття як «тендер», «тендерна документація», «тендерний комітет» замінені відповідно на «конкурсні торги», «документація конкурсних торгів», «комітет з конкурсних торгів».

    Уповноваженим органом в сфері державних закупівель, як і раніше є Міністерство економіки України, а органом оскарження – Антимонопольний комітет України. Також змінена сама процедура оскарження дій замовника. Відповідно до Закону тепер не є обов’язковим звернення зі скаргою до замовника, процедура закупівлі не зупиняється в разі подання скарги (крім випадків зупинення процедури органом оскарженная), а за саме подання скарги передбачене справляння плати відповідно до постанови КМУ від 28.07.2010 року № 773.

    Крім того державними коштами відповідно до п. 4 ч.1 ст. 1 Закону визначено як:" кошти  Державного  бюджету  України, бюджету АР Крим, місцевих бюджетів ... кошти підприємств та їх об'єднань."

    Таким чином комунальні підприємства, відповідно до Закону, зобов'язані здійснювати закупівлі за процедурами визначеними Законом не лише за державні кошти,   а також за інші кошти отримані від фінансово-господарської діяльності. Відповідне роз’яснення було надано уповноваженим органом в сфері державних закупівель (Міністерство економіки України) від 21.09.2010 року № 3303-25/9208-12.

    Процедури закупівлі відповідно до п. 1 ст. 2 Закону здійснюються в разі, якщо предметом державних закупівель є товари або послуги вартість яких дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт – 300 тисяч гривень. Закупівлі повинні здійснюватись тільки у відповідності до річного плану, який затверджується комітетом з конкурсних торгів замовника.  Вимоги щодо розміщення річного плану в мережі Інтернет відсутні, проте ст. 4 Закону на замовника покладено обов’язок надсилання річного плану та змін до нього на адресу Державного казначейства України та Уповноваженому органу протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження.

    Необхідно звернути увагу на той момент, що в окремих випадках (закупівлі торів, робіт і послуг вказаних у ч. 4 ст. 2 Закону) передбачено певні особливості, які повинні регулюватися окремими законами. Проте на сьогоднішній день існує лише один закон, що регулює особливості закупівель пов’язаних з організацією та проведенням фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу (закон України від 19.04.2007 року  № 962)

    Законом України № 2289 значно посилено вимоги щодо оприлюднення інформації про закупівлю. Статтею 10 Закону на замовника покладено обов’язок щодо оприлюднення та публікації відповідних документів на веб-порталі Уповноваженого органу (Міністерства економіки України) та/або публікації у ІБ «Вісник державних закупівель» (офіційного друкованого видання з питань державних закупівель). 

    Щодо процедур закупівель, то зараз Законом передбачено 5 процедур:

- Відкриті торги (основна процедура закупівлі);

- Двоступеневі торги (може застосовуватись в разі якщо замовник не може визначитись з технічними та якісними характеристиками товарів (робіт) видом послуг або в разі закупівлі накових та аналогічних досліджень (розробок);

- Запит цінових пропозицій (в разі закупівлі товарів або послуг, для яких існує постійно діючий ринок а їх вартість не перевищує 200 тисяч гривень);

- Попередня кваліфікація учасників (в разі необхідності попереднього визначення кваліфікаційної відповідності учасника);

- Закупівля в одного учасника (застосовується в разі наявності умов передбачених в ч. 2 ст.39 Закону).



Copyright MyCorp © 2017